mandag 17. mars 2014

Barilla - glutenfri pasta

Jeg var så heldig å fikk teste ut to typer glutenfri pasta fra Barilla. Disse er laget på mais og ris istedet for durumhvete. Den kan spises av de med glutenintoleranse eller cøliaki.


 Jeg begynte med spagettien.


Den falt i smak hos både store og små. Det var en litt uvant konsistens på den når jeg kokte den, litt seig, men har noe med at den er laget av mais og ris.

Den så ut som spagetti og smakte utrolig godt. 
Smaken minte meg om noe jeg har smakt før, men kommer ikke på det.
Til pastaen hadde jeg karbonadedeig og hjemmelaget pastasaus. Sausen er laget på fire ingredisenser, en boks hakkede tomater, 1 ss tomatpurè, purre og løk. Jeg smakte til meg krydder og toppet det med fersk bassilikum.


Nå er det ingen her som har glutenallergi, men om du har det burde du prøve denne. Ble veldig overrasket over hvor godt det smakte, jeg har alltid sett for meg at glutenfri mat smaker litt merkelig :P 
Du kan lese litt mer om den her.
Neste ut er fussillien, tenkte å lage den til kylling.

- Heidi -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et lite spor etter deg,
så er det lettere for eg å finne deg ;D