mandag 27. juni 2016

Oppussing av bad....

... for ca. 2500,-!!!
Jepp, vi gjorde igjen =D
vi fornyet badet for en liten sum..

For et par år siden pusset vi opp badet første gangen, for ca. 1700kr, du kan se innlegget HER og HER.

Ettersom rørene til badekaret stod i lekk og det ikke var nok ventilasjon, 
samlet det seg vondt lukt og litt jordslag på platene foran badekaret, 
(skulle sikkert behandlet platene der hvor de var kuttet) . 
Jeg elsket badekaret, men vi gikk for et dusj hjørnet i stedet.



Vi rev veggen på badekaret, tok ut badekaret og vasket grundig!
Den vonde lukten ble borte, og prosjektet kunne starte.


1. Først ut var jo vaskingen.

2. Så måtte vi sparkle flisene på veggen der badekaret hadde stått, 3 omganger. (våtromssparkel fra Biltema)
(Jeg malte alle veggene, mens jeg ventet på dette hjørnet skulle tørke. 
Ble så lyst med bytting av farge, den brungrå fargen ble liksom litt møkkete)

3. Så tok vi på forankringsgrunner. (Hadde fra forrige oppussing)

4. Malte veggene med våtromsmaling. 
(jotun våtromsmaling 449,- i fargen Morgendis)

5. Satt opp dusjveggene og dusjstangen, dette er egentlig lurt å gjøre etter at har malt gulvet =P 
(Dusjsett 490,- og vegger 1290,- fra Bauhaus) 

6. Så byttet vi sluklokk (199,- Biltema) og malte gulvet med heftgrunn (interiør heftgrunn 199,- Fix)

7. Til slutt brukte vi gulvmalingen fra forrige oppussing.
(3-stjerners gulv maling i fargen Nøytral, tror jeg)


Gulvet er jeg usikker på om holder på malingen, 
dette får tiden vise =P
Den har ihvertfall holdt godt på utsiden av våtsonen!

Ta også en titt på DETTE gamle innlegget, 
da jeg pusset opp doen for 170.- =D

God mandag!
- Heidi -


1 kommentar:

  1. Wow! Det ble rålekkert :D
    Så gøy når man kan pusse opp for en liten sum og forandringen blir så stor og bra.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen et lite spor etter deg,
så er det lettere for eg å finne deg ;D